Het Idee

Efficiëntie en kostenbesparing, maar de kwaliteit niet uit het oog verliezen. Dat zijn toch een drietal aspecten die een verzekeraar en een verzekerde als muziek in de oren moeten klinken.

Anno 2015 staat de klant vooral centraal. Het is niet meer het tarief waarin de verzekeraar zich kan onderscheiden, maar wel in zijn voorwaarden en service.

Op het moment van schade doet de polis examen en mag de verzekeraar laten zien dat hij het geld van de klant waard is. De klant heeft de verzekeraar nu nodig. De schade was een plots en onvoorzien voorval en nu zit de klant met de handen in het haar.

Voor de verzekerde heeft elke schade een flinke impact op zijn leven. De verzekeraar zal hier niet altijd op dezelfde manier tegenaan kijken. De verzekerde moet op pad om alle juiste informatie boven tafel te krijgen en hiermee zijn schade aantonen. Het lek in de badkamer moet boven komen, het plafond in de woonkamer vervangen en ook de vloer is helaas aangetast als gevolg van al het onheil in de badkamer.

De verzekeraar vraagt aan de verzekerde hoe groot de schade ongeveer is, zodat deze kan bepalen of hij een expert moet sturen. De expert bekijkt de schade, vraagt de verzekerde om een offerte toe te sturen voor het herstel van alle beschadigde zaken en kijkt of deze offertes kloppen met de schadeomvang die hij heeft vastgesteld. Tot zover bekend voor een ieder die wel eens met schade te maken heeft gehad.

Strigidae gaat een stap verder; voor de verzekerde en de verzekeraar! De verzekeraar schakelt de expertise in van Stridigae. Strigidae onderhoudt contact met de klant en de verzekeraar. Zij inventariseert de schade en vraagt binnen het netwerk verschillende offertes aan. Op deze manier wordt de schade voor de klant zo snel mogelijk afgewikkeld, waarbij er een borging is voor de kwaliteit. Door het opvragen bij meerdere partijen kan gekeken worden welke partij ook zo voordelig mogelijk alles kan afwikkelen.