Historie

Strigidae vindt zijn oorsprong in 2015. Nadat de directeur zelf ondervind wat er allemaal komt kijken bij een simpele waterschade, neemt hij zich voor om te onderzoeken of dit ook anders kan. Met zijn ervaring vanuit de bouw weet hij zelf inmiddels zijn weg te vinden om het herstel van zijn schade voor elkaar te krijgen, maar hij kan zich indenken dat niet iedereen zo makkelijk aan de slag kan.

Een deskundige kwam thuis om de schade te inventariseren. Een offerte aanleveren voor het herstellen van de schade voldeed aan de eisen van de expert en het rapport werd goedgekeurd. De directeur bedacht zich of dit ook anders had gekund. Hij had nu slechts één offerte opgevraagd, maar met een wereld vol concurrentie zouden verschillende offertes toch ook verschillende prijzen moeten kunnen opleveren? Door een minder hoge schadelast voor de verzekeraar, zou hij ook minder premie(verhoging) in de toekomst hoeven betalen.   

Zo ontstond Strigidae. Een bedrijf dat in de tijd van 2015 staat. Een tijd waarin mensen snel en efficiënt geholpen willen worden. Waarin de 24-uurs economie ervoor zorgt dat mensen niet overal meer de tijd voor nemen om zelf uit te zoeken, maar van dienstverlenende bedrijven verwachten dat zij het werk volledig uit handen nemen.